خرابی تجهیز
خرابی تجهیز به تمام زمانهای قابل توجهی اشاره دارد که که در آنها تجهیز برای تولید، برنامهریزی شده است اما به دلیل نوعی خرابی این کار صورت نمیگیرد. یک راه کلیتر برای تفکر درباره خرابی تجهیز این است که آن را به عنوان هرنوع توقف برنامهریزینشده یا زمان خواب در نظر بگیریم. خرابی تجهیز، یک اتلاف دسترسپذیری است.
از رایجترین دلایل برای خرابی تجهیز، میتوان به این موارد اشاره کرد: خرابی ابزارها، خرابی و تعمیرات برنامهریزینشده. از دیدگاهی گستردهتر، دیگر دلایل رایج شامل نبود اپراتور یا مواد اولیه، نرسیدن مواد اولیه از مراحل بالادستی یا وجود یک مانع بر سر راه فرآیند در مراحل پایین دستی میباشد.
برای تعیین آستانه بین یک خرابی تجهیز (اتلاف دسترسپذیری) و یک توقف کوتاه (اتلاف عملکرد) انعطاف وجود دارد. یک نکته ظریف این است که میتوانید آستانه را بر اساس روش شناسایی دلایل خود تعیین کنید. برای مثال ممکن است سیاست شما این باشد که برای زمان خوابی که بیش از ۲ دقیقه به طول بینجامد، باید دلیلی وجود داشته باشد. بنابراین به عنوان یک خرابی تجهیز در نظر گرفته میشود.